den gule Datsun

Turbo: Den gule Datsun där ute, är den din eller?

Datsunägaren:
Ja, hur så?

Turbo: Ja jag bara undrar vet du. Har du haft den länge eller?

Datsunägaren: Nej två veckor bara.

Turbo: Jag hade en sån förut vet du. Hur långt har han gått?

Datsunägaren: 8000 mil.

Turbo: Åhh... Då skär växellådan snart.

Datsunägaren: Va

Turbo: Ja min växellåda höll precis 8000 mil vet du, sen small det bara till. Jag satt med spaken i handen vet du.

Datsunägaren: Jasså.

Turbo: Har du mycket rost på´n?

Datsunägaren: Det vet jag faktiskt inte.

Turbo: Kolla det.

Datsunägaren:

Turbo: Min tumbalk, vet du, den tog rosten. Blev inget kvar.

Datsunägaren: Jag vet inte... tumbalk?

Turbo: Jo tumbalk har du på dom vet du. Sitter längst bak, parallellt.

Datsunägaren:

Turbo: Sen får du kolla kardantunneln.

Datsunägaren: Kardantunneln?

Turbo: Ja, så du inte får skit i den vet du. Det får en aldrig bort. Får en skit i kardantunneln kan man lika gärna slänga bilen.

Datsunägaren: Hur ser man det då?

Turbo: Det ser man inte vet du. Vad är det för årsmodell?

Datsunägaren: En -78

Turbo: Och inte gått längre. Då är det en gammal gubbe som haft den då, före dig?

Datsunägaren: Ja det vet jag faktiskt inte.

Turbo: Har du kollat lamellerna?

Datsunägaren:

Turbo: Det får du göra vet du. Gamla gubbar käkar ju lameller.

Datsunägaren: Ah, jag tror han sa det, han jag köpte den av, att dom hade bytt lameller ganska nyss.

Turbo: Säger dom alltid vet du. Var det -78, sa du?

Datsunägaren: Ja

Turbo: Det är en väldigt tunn plåt i dom.

Datsunägaren: Jasså?

Turbo: Det var innan dom kom med den nye plåten, vet du, noll sexan.

Datsunägaren: Noll sexan?

Turbo: Ja den är tjockare och så doppar dom den i två bad till. Rosten har inte en chans. Men har du -78 har du den gamle plåten. Har du kollat rosten?

Datsunägaren: Nej

Turbo: Gör det.

Datsunägaren: Ja den kanske inte är så bra den här bilen ändå?

Turbo: Den är värdelös vet du. Min ramlade ihop. Jag kunde inte skrämma kråkorna med den.

Datsunägaren:
Man kanske ska skynda sig att sälja den, innan det är försent.

Turbo:
Du... vad ska du ha för den?



hahahaha så jävla bra :D (om någon ens orkar läsa allt :P)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0